slagerij_vlaardingen-18.jpg

ARNO WAPENAAR

Culinaire Slagerij Wapenaar

Passie en een totaalbeleving; je proeft het zodra je Culinaire Slagerij Wapenaar binnenstapt, aan ieder detail is gedacht. Samen met zijn broer en zus runt Arno drie succesvolle slagerijen in Vlaardingen en is vestiging De Loper zijn domein.

 

Ook wel vlees genaamd

Dag in dag uit geniet Arno ervan dat hij mag werken met een puur, hoogwaardig en gezond stukje voeding: “ook wel vlees genaamd”. Met vlees als basisproduct ontwikkelt hij de mooiste gerechten voor zijn klanten en speelt hij graag in op de veranderingen rondom het eet- en koopgedrag van de consument. Om aan de verschillende wensen te voldoen biedt hij een uitgebreid assortiment. “Wij hebben alleen maar specialiteiten.

 

“Vooral de combinatie van online gemak bieden en beleving in de winkel, maakt een slagerij sterk voor de toekomst.”  

Per klant is het verschillend waarom ze bij ons komen winkelen. Naast een puur en tastbaar product, is het ook de beleving van onze klanten die door onze enthousiaste mensen met passie en plezier worden bediend.” Het sociale aspect van het slagersvak maakt het voor Arno een bijzonder en fijn beroep.

 

Vakmensen

Dit ervaart hij niet alleen in zijn eigen winkel maar ook binnen de groep Meesterslagers. “De open en gezellige sfeer in de groep ervaar ik als zeer positief. Ik leer het meest van het kijken naar andere gepassioneerde mensen binnen de voedingsbranche.” Voor Arno fungeert de Meesterslagers als een groep vakmensen waarvan hij kan leren en waarmee hij zijn eigen kennis kan delen. Niet alleen op het gebied van vlees doet hij veel kennis op, maar heeft hij zich ook op allerlei andere gebieden binnen de voedingsbranche ontwikkeld dankzij de vele excursies. Denk hierbij aan kaas, groenten, vis en horeca.

Online en beleving

Zijn passie voor verse, mooie producten komt duidelijk naar voren in zijn toekomstvisie voor de slagersbranche. “Ik ben van mening dat een gezond stukje vlees, met de juiste achtergrond, essentieel is en blijft voor een gezond voedingspatroon. De consument ziet de slager nog steeds als specialist op dit terrein.” Volgens Arno zijn de vier belangrijkste pijlers rondom het toekomstperspectief van iedere slager: gemak, authenticiteit, beleving en eiwittransitie. Aan de ene kant zal de gemaksconsument steeds meer centraal komen te staan: meer online aankopen, bereide gerechten en bezorging. Aan de andere kant wordt authenticiteit, en daarmee het ambacht, een nog belangrijkere unique selling point. “Het zal vooral de combinatie zijn van online gemak bieden en beleving in de winkel, die een slagerij sterk maakt voor de toekomst”. Hierin is slagerij Wapenaar zeker een voorloper, met hun verschillende webshops bieden zij een breed online assortiment.

 

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif