THEO BEERENS

Slagerij Beerens

Het familiebedrijf Slagerij Beerens ademt in alle facetten vakmanschap en gedrevenheid. Theo excelleert niet alleen in puur en eerlijk vlees, ook levert hij meer dan 1000 maaltijden in de week bij de consument thuis. Persoonlijke aandacht en kwaliteit vormen het DNA van zijn bedrijf.   

 

Enkel de beste kwaliteit

Uit de allure van zijn prachtige winkel, de vele prijzen op zijn naam en zijn vastberaden houding blijkt Theo een enorm gedreven ondernemer. “Ik wil de beste zijn. Misschien klinkt dat een beetje arrogant, maar ik wil gewoon de beste kwaliteit hebben.” Theo heeft vele prijzen gewonnen waaronder Slagerij van het Jaar, Lekkerste Bal Gehakt en de Spareribs Trophy. “Ik probeer daarin altijd te scoren, ik wil iets ontwikkelen dat helemaal klopt.”

 

“Ik wil de beste zijn. Misschien klinkt dat een beetje arrogant, maar ik wil gewoon de beste kwaliteit leveren.”

Daarnaast is zijn Woenselse Berliner zo populair dat het als Streeckgenoot bij de Albert Heijn in de schappen ligt. “Mijn grootste winst: de consument van de Albert Heijn vindt mijn Berliner zo lekker, dat zij in mijn winkel komt kijken wat ik nog meer te bieden heb.” Door fundamenteel kwaliteit te bieden en oog te hebben voor elke unieke consument,  zorgt Theo voor terugkerende, blije klanten. 

 

Brede blik

Het doel van Theo is duidelijk: zorgen dat je wijzer wordt als slager en ondernemer zodat je kunt uitblinken in je vak. Hij heeft zich bij de Meesterslagers aangesloten om meer kennis te vergaren. “Wijzer worden kun je alleen als je op de hoogte bent van de ontwikkelingen in de markt en weet wat er speelt bij de consument.” Door de verdieping die de Meesterslagers biedt, heeft Theo zijn blik op de branche kunnen verbreden. Zijn collega Meesterslagers dragen bij aan inspiratie en vernieuwing: “Je kunt elkaar goed versterken.”

Oog voor de gemaksconsument 

Inspiratie en vernieuwing is volgens Theo noodzakelijk om als slager overeind te blijven. “Het aantal slagerijen in Nederland is de laatste jaren flink afgenomen, maar er blijven er zeker nog een aantal over en daar wil ik bijhoren.” Transparant zijn over de herkomst van het vlees is volgens Theo erg belangrijk. Hij organiseert daarom tweejaarlijks een open dag bij de boer voor zijn klanten. Daarnaast ziet Theo zijn kansen schoon bij het inspelen op de wensen en behoeften van de gemaksconsument. “De gemiddelde consument staat slechts 12 minuten in de keuken en denkt geen tijd meer te hebben om stoofvlees klaar te maken. Daarom bied ik dit ook kant-en-klaar aan, zodat ik iedere klant kan aanspreken in mijn winkel.” Dat is ook de manier waarop Slagerij Beerens kan overleven: oog voor de gemaksconsument.

 

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif