BERT VANTHOOR

Keurslager Vanthoor

De passie voor het slagersvak proef je terug in de bourgondische winkel van Bert. Gastvrijheid en plezier staan bij de Meesterslager voorop, je wordt bij binnenkomst dan ook met een grote glimlach verwelkomt. 

 

Enthousiasme voor het vak

Het slagersvak werd hem al met de paplepel ingegoten, zijn hele familie is werkzaam geweest in het vak. Bert had in eerste instantie niet de ambitie om zelf slager te worden. “Na de militaire dienst ging ik toch even in de slagerij werken. Het keerpunt was de worstmakerij, dat vond ik zo leuk!” Nu staat hij elke dag vol energie en passie weer achter het slagersblok of in de worstmakerij van zijn eigen slagerij. “Er heerst hier nooit stress.”

 

“Iedereen binnen de groep bezit zoveel kennis en kunde. De gesprekken die je voert als je met de groep samen bent, vind ik gewoon geweldig.”

Daarnaast vindt Bert het bedienen van klanten in zijn winkel fantastisch. Elke week produceert hij een nieuw product en betrekt zijn klant daar graag bij. “Ik laat ze altijd even proeven wat ik heb gemaakt.” Ondanks de hoge concentratie aan slagers in zijn buurt, rijden consumenten graag een stukje om voor zijn producten. Het populairste product in zijn winkel is de pastei en ook de maaltijden veroveren langzaam de harten van de klanten. Maar waar hij echt met kop en schouders bovenuit steekt, is zijn enthousiasme en het gezellige personeel in zijn winkel.

Elke dag opnieuw leren

Bert is onder de indruk van en spreekt vol lof over zijn collega Meesterslagers. “Iedereen binnen de groep bezit zoveel kennis en kunde. De gesprekken die je voert als je met de groep samen bent, vind ik gewoon geweldig.” Volgens Bert zit de kracht van de groep vooral in het van elkaar kunnen leren. “Samenzijn met de groep, daar leer je iedere dag opnieuw van.”

Speel in op verandering 

Bert ziet de toekomst van de slagersbranche rooskleurig. Ondanks dat het eetpatroon van de consument verandert, kan een slager daar goed op inspelen. “In de toonbank heb ik groene kaartjes staan, in deze maaltijden en salades is geen vlees verwerkt.” Zo weet de consument wat zij kan kiezen als ze een keer een dag zonder vlees wilt. Daarnaast geeft hij aan dat maaltijden populairder worden en dat slagers juist heel goed in die behoefte van de consument kunnen voorzien. “De consument komt naast het stukje vlees, ook voor de maaltijd en eigenlijk gewoon het gemak.” Een deel van de verkoop zal ook naar online verschuiven, om op deze manier de gemaksconsument te bedienen. Maar volgens Bert blijft de fysieke winkel bestaan. “Het wordt een combinatie van die twee.”  

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif