DENNIS VAN DE VEN

Ambachtelijke Slagerij Dennis van de Ven

Met slechts één stap over de drempel van de slagerij van Dennis proef je het direct: hier draait alles om pure ambacht. Met zijn opgewekte persoonlijkheid, oog voor kwaliteit en behulpzaamheid, weet je als consument dat je bij Dennis aan het goede adres bent voor een goed stuk vlees. 

 

Focus op ambacht

Een breed assortiment aan broodjes, maaltijden of catering heeft de Meesterslager niet. Juist door focus hoeft Dennis enkel te doen waar hij goed in is: louter het slagersvak. “Wij zijn hier altijd creatief bezig. We willen graag van elk stuk vlees van het gehele dier iets onderscheidends maken.” Die missie is terug te zien in zijn volle vitrine met een ruim assortiment aan ambachtelijk vlees.

“Als je als slager geen concessies doet aan de kwaliteit van het vlees en gaat voor één à twee specialisaties, dan ben ik ervan overtuigd dat daar altijd vraag naar zal blijven.”

Ook het facet adviseren, maakt hem enthousiast. “Je kunt wel een biefstuk van de slager kopen, maar als je deze een half uur bakt, is deze ook niet lekker. Maar als klanten terug komen om te vertellen dat het lekker is geweest, geeft dat een enorm veel energie.” Men rijdt daar ook graag een stukje voor om, want met zijn relatief kleine winkel, weet hij wel een regiofunctie te bedienen. 

Kennis delen

Dennis is de nieuwste aanwas van de Vereniging van Nederlandse Meesterslagers. Sinds 1,5 jaar is hij lid van de vereniging en hij heeft al veel kunnen delen met zijn collega’s. “Als je ergens al een lange tijd werkt, is het heel leerzaam dat je je bij een vakgroep kunt aansluiten. Het is inspirerend om met collega’s onder elkaar, onder het genot van een hapje en drankje, van gedachten te wisselen. Eigenlijk leer je daar veel meer van dan alleen maar werken.” Een bezoek aan een collega Meesterslager levert Dennis dan ook altijd veel ideeën op, maar hij filtert er zelf uit wat hij meeneemt in zijn eigen slagerij.

Jonge generatie is de toekomst 

“Als je als slager geen concessies doet aan de kwaliteit van het vlees en gaat voor één à twee specialisaties, dan ben ik ervan overtuigd dat daar altijd vraag naar zal blijven.” Hoewel Dennis ook ziet dat het eetgedrag zal veranderen, denk aan flexitariërs, voorziet hij dat er altijd een markt voor de slagersbranche blijft bestaan. In zijn winkel ziet hij een jongere generatie terug die ‘s avonds lekker, uitgebreid wilt koken. Door in te spelen op de behoeften en wensen van deze doelgroep, zoals een ‘Slagertje Ven Whatsapplijn’ waar de consument vragen kan stellen over de bereiding van de recepten of door actief te zijn om Instagram en Facebook, zal ook deze nieuwe generatie de ambachtelijke slagerij van Dennis omarmen.

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif