MARK ANTONIS

Keurslager Antonis

Mark heeft een realistische ondernemersgeest, vooruitkijken in zijn branche is een van zijn specialiteiten. Zo voorziet hij meer gemak in de toekomst en weet hij hier met zijn brede assortiment van zijn eetwinkel uitmuntend op in te spelen.

 

Van slagerij naar eetwinkel

“Slagerij vind ik niet meer het goede woord om mijn zaak te omschrijven. Het aanbod is heel breed, van verse maaltijden tot pizza’s, het is welbeschouwd een eetwinkel.” Mark heeft zich gespecialiseerd op het gebied van traiteur, maaltijden en maaltijdonderdelen. In zijn winkel worden maaltijden gekookt, grill & bites klaargemaakt of vleeswaren gesneden. “Op elke plek in de zaak is iemand bezig, het is eigenlijk een soort theater. We proberen heel transparant te werken.” 

 

“Iedereen binnen de Meesterslagers heeft zijn eigen specialiteit, maar uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde gedachtengoed, dezelfde passie.”

De passie van Mark ligt niet zozeer bij het aldoor bezig zijn met vlees, maar ligt juist bij het ondernemen, opdoen van nieuwe ideeën bij collega’s of in vakbladen en het aansturen van mensen. “Mijn sterkste kant is dat ik nooit blijf hangen in het verleden. Elke beslissing die ik heb genomen, is altijd goed.” Evalueren, vooruit kijken en blijven verbeteren zijn de kernwaarden van Mark.

Dezelfde passie

Die kernwaarden vindt hij ook terug in de groep Meesterslagers. Mark heeft een aantal keer deelgenomen aan de buitenlandse reizen. “Ik leer niet zozeer van wat we daar in het land zien en doen, maar van de gesprekken die je onderweg voert met de collega’s.” Hij omschrijft de groep als heel eerlijk en open. “We laten vaak het achterste van onze tong zien.” Een belangrijk ingrediënt van de groep is de verbinding. “Iedereen heeft binnen de groep zijn eigen specialiteit, maar uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde gedachtengoed, dezelfde passie.”

Wees inventief

Als we Mark mogen geloven wordt gemak de toekomst. Het is daarom voor hem spannend om vooruit te kijken. “Vlees is ook in mijn winkel de oorsprong, maar ik durf niet te zeggen dat we over 20 jaar nog een schnitzel verkopen.” Mark schat in dat de snelheid waarmee het vlees uit het eetpatroon verdwijnt, de bottleneck van de slagerij kan betekenen. “Daarom moeten wij inventief zijn. We moeten continu inspelen op vernieuwingen en nieuwe producten aanbieden.” De focus van de slagerij verschuift dan ook naar een complete eetwinkel om zo de gemaksconsument te kunnen blijven bedienen.

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif