Slagerij_Bussum-3.jpg

MANOLITO BASTIAANS

Slagerij Hendrikse

Middenin het prachtige Gooi schotelt de gedreven slager Manolito zijn consumenten graag kwalitatief hoogwaardig vlees voor. Met liefde voor het vak en de nodige reuring, bezorgt hij zijn klanten de ideale totaalbeleving in zijn slagerij. Dat zijn winkel een begrip is in ‘t Gooi, blijkt uit de lange rij wachtenden voor zijn winkelpui. 

 

Het juiste stuk vlees bij de juiste klant

“Ik houd van reuring, ik ben altijd druk, ik ben altijd aanwezig en ik bemoei mij overal mee.” Zo lacht Manolito: “Ik bemoei mij ook graag met de klant. Ik kan het juiste stuk vlees aan de juiste klant verkopen.” Een tevreden klant is dan ook prioriteit binnen zijn bedrijf. De klanten moeten in de watten worden gelegd zodat zij de volgende keer weer terugkomen.

 

“Ik wil graag iets in de markt zetten waar de consument niet omheen kan.”

In het bijzonder komt de klant terug voor zijn biefstuk. “Ik heb Amerikaans biefstuk, Argentijns biefstuk en Ierse biefstuk. Waarom? Smaak.” Door aldoor kwalitatief hoogwaardig vlees aan te bieden, hebben zijn klanten ook een hoge standaard gecreëerd. Manolito is maar al te enthousiast om zijn klant in deze vraag te mogen bedienen. 

Op een hoog niveau vooruit denken

Zijn enthousiasme uit Manolito ook in de groep Meesterslagers. “Het is een gezelschap van gemotiveerde collega’s die graag iets unieks in de markt willen zetten.” Hij sluit zich hier graag bij aan. “Ik wil graag iets in de markt zetten waar de consument niet omheen kan. Ze moet juist naar ons toekomen, omdat wij bijzondere producten in de toonbank hebben liggen.” De collega Meesterslagers zijn stuk voor stuk gedreven ondernemers die op een hoog niveau vooruit durven denken én durven spelen met nieuwe innovaties. Dat maakt het voor Manolito dat collega’s binnen de vereniging ontzettend veel van elkaar kunnen leren.

Volledige service

Op de vraag hoe Manolito de toekomst ziet voor de slagersbranche geeft hij vastberaden antwoord: “Ik blijf bij volledige service”. Het optimaal bedienen van klanten is een essentieel onderdeel van zijn toekomstvisie. Zo heeft hij ook enkele vegetarische producten in zijn winkel liggen. “Het is geen trend, het is juist een hele nieuwe markt en daarom ligt het in mijn vitrine.” Ondanks de kansen van een nieuwe markt, zal het zwaartepunt altijd op vlees blijven liggen. “Eet dingen met mate, met liefde en respect, dan zal er altijd een markt voor blijven.”

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif