MICHEL KELDERMANN

Uw slager Keldermann

Michel is een gedreven ondernemer die zowel passie heeft voor het ambacht als de culinaire keuken. In zijn enorme productieruimte zet hij dan ook wekelijks met veel bezieling meer dan 4500 maaltijden af.

 

Kwaliteit en service

Michel is het slagersvak ingerold door zijn ouders, zij hadden een slagerij. “In eerste instantie wilde ik kok worden, maar aangezien er in het slagersvak ook veel gekookt wordt, kon ik dit net zo goed combineren.” Die combinatie bleek een winnend team te zijn. “Wij maken ontzettend veel maaltijden voor instellingen zoals tafeltje dekje. Wekelijks produceren we rond de 4500 maaltijden.” Michel moet concurreren met grote jongens als Hanos, maar kan zich uitstekend onderscheiden door kwaliteit en service.

 

“Een slager kan die ervaring bieden, dat is echt vele malen overtuigender dan een etiket op een verpakking in de schappen.”

Sinds anderhalf jaar levert hij ook maaltijden, als pizza’s aan een aantal supermarkten in de regio. “De consument ziet mijn product in de supermarkt liggen en komt vervolgens in de winkel kijken. Het levert klandizie op.” Het bereiden van maaltijden is de hoofdactiviteit van de slagerij. Maar ook in de zaak komen klanten terug voor de kwaliteit van het vlees. “Wij verkopen vlees van PQA, een coöperatie uit de Ardennen, waarbij varkens lekker in de buitenlucht rondrennen. Het staat voor een diervriendelijke productie en ik zie dat een hoop klanten daarvoor terugkomen.” 

 

Ideeën opdoen

Michel heeft zich bij de Meesterslagers gevoegd omdat hij nieuwsgierig en leergierig van aard is. Hij streeft er dan ook naar om dagelijks zijn horizon te verbreden. “De laatste jaren draait het niet zozeer om de directe kennis die ik haal uit de Meesterslagers, maar gaat het vooral om de indirecte kennis die je van de collega’s opdoet.” Hij vertelt enthousiast dat ze tijdens een trip rond de tafel gaan zitten en dat de verhalen vanzelf stromen. “Je steekt constant ideeën van elkaar op.”

Beleving telt

Door het sluiten van andere slagerijen in zijn regio, heeft Michel de klantenstroom zien toenemen. Maar daardoor beseft hij wel dat je je echt moet onderscheiden als slager. “In de supermarkt kun je tegenwoordig ook terecht voor het meest exclusieve vlees. Maar als je zoiets koopt als consument, wil je er wel een beleving bij ervaren. Een slager kan die ervaring bieden, dat is echt vele malen overtuigender dan een etiket op een verpakking in de schappen.” Volgens Michel wordt de slagersbranche een echte niche branche en zit er veel potentie in kant-en-klaar producten. Daar speelt hij met zijn ruim 4500 maaltijden per week dan ook feilloos op in. 

 

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif