GUIDO VEUGEN

Slagerij Guido Veugen in Beek

Slagerij Guido Veugen

Je proeft de liefde voor het vak als je de slagerij van Guido in Beek binnenstapt. Het staat niet alleen op de gevel, maar het is ook terug te zien in ieder detail. Door het enthousiasme van zijn vader is hij op jonge leeftijd het slagersvak ingestapt.

 

Liefde voor het vak

Dagelijks werkt Guido met veel passie voor het slagersvak. “Het is heel gevarieerd, je werkt met de mooiste en lekkerste producten en er uiteindelijk een mooie uitstraling aangeven, dat maakt het leuk. Je maakt zelf de keuzes waar je voor gaat.” Hij richt zich als slager voornamelijk op de winkel, waar hij achter het blok contact heeft met de klanten en de medewerkers. Op ieder facet binnen het bedrijf probeert hij specialiteiten aan te bieden.

“Ik denk dat vlees uiteindelijk alleen door een slager verkocht zou moeten worden, die er verstand van heeft en de juiste keuzes kan maken.”

“We hebben een eigen boer waar ons rundvlees vandaan komt en ook het Livar varkensvlees met drie sterren is een belangrijk product.” Ook met de Tante Door kip, dat door het gehele assortiment wordt gebruik, kan hij zich onderscheiden van anderen en een verhaal vertellen aan de klant. “Van kop tot staart wordt het dier verwerkt en wij zetten ons dan ook altijd in voor dierenwelzijn.”

 

Kennis is macht

Zoals velen van de Meesterslagers is Guido lid vanaf het eerste moment. De kennis die hij op heeft gedaan vindt hij heel waardevol. Niet alleen van elkaar, maar ook van de verschillende workshops en excursies naar bijvoorbeeld Trevélez waar de slagers met eigen ogen het proces rondom het maken van Serranoham hebben mogen zien, heeft hij veel geleerd. Pure passie. “Kennis is macht: in je product en ook in je advies naar de klant toe.” 

Guido Veugen met zijn vlees specialiteit

Nicheproduct 

Volgens Guido kun je een keuze maken: of je beweegt mee met de consument of je gaat terug naar de oorsprong van het ambacht. “De betere slagers, die op de goede weg zijn, daar zie ik zeker een mooie toekomst voor en daar behoort de groep Meesterslagers toe.” Het wordt steeds meer een nicheproduct, zeker in Nederland. Men wil een goed verhaal horen achter een eerlijk product. “Ik denk dat vlees uiteindelijk alleen door een slager verkocht zou moeten worden, die er verstand van heeft en de juiste keuzes kan maken.” Daarnaast is smaakbeleving steeds belangrijker, maar wordt er zelden gekookt. “Daar kunnen wij een oplossing voor bieden en dat is een belangrijke insteek voor de toekomst.”

 

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif