RIEN BEZOOIJEN
Specialiteitenslagerij Rien Bezooijen
Vroeger wilde hij dierenarts worden, echter onderbrak hij na twee jaar zijn studie en koos hij heel bewust voor het slagersvak. Als zeer gepassioneerde slager oefent Rien Bezooijen nog dagelijks zijn ambacht uit. Wanneer wij op een normale woensdagochtend de slagerij bezoeken staan er rijen voor de winkel. Dit is ondertussen de normaalste zaak van de wereld. “Je ziet steeds meer de ontwikkeling dat mensen voor openingstijd al voor de deur staan.”
Kernwaarde
Gastvrijheid, persoonlijke aandacht, beleving en uitstraling, dit zijn de kernwaarden die Rien dagelijks uitdraagt. Het hele plaatje moet kloppen.
“Je eigen verhaal, daar draait het om. Je passie en gedrevenheid moet je overbrengen naar je klant.”
Er staat niet voor niets op zijn gevel: “Nice to meet you, meat to please you!” In het verleden organiseerde hij meermaals kookavonden waarbij hij klanten uitnodigde voor een culinaire avond in zijn slagerij. Een avond waarin hij hen meenam naar de oorsprong van het product tot de bereiding ervan. “Mensen hebben geen idee waar het vandaan komt, dat vinden ze interessant om te zien. Het draait allemaal om vertrouwen.” Dagelijks komen zijn klanten onder andere terug voor zijn brede assortiment aan rundvlees en overheerlijke maaltijden. “Voorheen dacht ik: aan maaltijden ga ik nooit beginnen, maar je moet inspelen op de ontwikkelingen en het werkt.”
Inspireren
De groep Meesterslagers is door de jaren heen een toevoeging geweest aan zijn slagers bestaan en ook klanten vonden dit interessant. “Mensen dachten dan: mijn slager is veel beter want hij is Meesterslager.” Volgens Rien is iedere Meesterslager in de basis uniek, maar zijn ze tevens vergelijkbaar met elkaar door de soortgelijke waarden en normen die zij uitdragen. “Je eigen verhaal daar draait het om. Je passie en gedrevenheid moet je overbrengen naar je klant. Of je nou groot of klein bent, het is mooi dat je als groep Meesterslagers elkaar kunt inspireren.”
​
​
De basis van het assortiment
Volgens Rien is het belangrijk om continu te blijven kijken wat de klant wilt en hoe de markt in beweging is. “Negatief of positief, vlees blijft een onderdeel van het verhaal en ik denk ook de basis van het assortiment.” Daarnaast gelooft hij in de toekomst van online en een webshop speelt daarbij een grote rol. “Als je een webshop compleet uitbouwt dan kun je veel bijverkopen. Dat is wel de toekomst.” Tevens is het van belang om in te spelen op de bewegingen in de lokale markt. “Sluit er een bakker in de buurt, grijp dit dan als kans aan om er brood bij te gaan verkopen. Het is de toekomst dat slagerijen groter worden en allerlei versproducten aanbieden. Dat is de ontwikkeling en daar moet je op in spelen.”