top of page

BERT-JAN LANTINGA

Specialiteit van Lantinga: Japanse Wagyu

Lantinga Slagerij & Vershuis

Het is ook wel dé winkel van de toekomst: self-service, gemak en tevens puur ambacht, daar draait het om bij Lantinga Slagerij & Vershuis. Door wereldwijd in verschillende “keukens” te hebben gekeken, heeft Bert-Jan veel inspiratie opgedaan en mede hierdoor al meerdere succesvolle concepten op de markt gezet.

 

Slagerij van de toekomst

Voor Bert-Jan is het slagersvak bijzonder omdat het nooit stopt. “Door de diversiteit in rassen en door het geven van een eigen twist aan ieder product, kun je oneindig variëren.” Dit valt gelijk op als je de winkel binnenstapt, van vers vlees tot sous-vide gegaarde groenten en van maaltijden tot bijzondere kruiden, alles is verkrijgbaar voor een complete maaltijd.

 

“Het wordt een kwestie van waar besteedt de consument zijn euro per kilo eiwit en hierop zo goed mogelijk inspelen. Het verhaal achter het vlees moet kloppen.”

“Als slager van nu kun je klanten op een hele andere manier adviseren en helpen om een goede thuiskok te worden door hufterproof producten aan te bieden.” 

 

In de winkel is aan ieder detail gedacht: efficiënte routing, een kijkje in de keuken en self-service, zonder dat het contact met de klant verloren gaat. De slagerij klopt, het concept werkt en daarmee vond Bert-Jan het tijd voor iets nieuws. In 2019 begon hij The Butchery: dé online ambachtelijke slager. “Wagyu is op de website de bestseller. We hebben een klantenkring gevonden die deze aparte producten waardeert.” 

 

Vooruitstrevend

Binnen de groep Meesterslagers staat Bert-Jan bekend om zijn vooruitstrevende blik en werkwijze. Door het concept Meat & Meals, de succesvolle online Butchery en zijn eigen toekomstgerichte winkel, is hij een voorloper in de groep als het gaat om inspelen op de gemaksconsument. Hij was dan ook de organisator van de succesvolle excursie naar Londen in 2019, waarbij hij zijn collega Meesterslagers kennis heeft laten maken met de vega(n) levensstijl en de vele technologische ontwikkelingen binnen de voedselbranche.

Slagerij Lantinga in Meppel

Onderscheiden

Het plaatje moet van A t/m Z kloppen en daarbij is onderscheiden, volgens Bert-Jan, van groot belang voor de slagerij van de toekomst. “Je producten moeten van onderscheidend vermogen zijn van een supermarkt, want slagers zijn onze concurrenten niet. Het wordt een kwestie van waar besteedt de consument zijn euro per kilo eiwit en hierop zo goed mogelijk inspelen. Het verhaal achter het vlees moet kloppen.” Daarnaast gelooft hij in het uit de comfortzone halen van de klant en het samenstellen van boxen waarmee de klant een complete maaltijd op tafel kan zetten zonder dat de kwaliteit verloren gaat. “Het is puur gemak en de consument hoeft niet meer na te denken.”

 

lid_GNM_logo_105mm.gif
lid_GNM_logo_105mm.gif
bottom of page